Januari 2025 -heden
Directeur-bestuurder
Opdracht: samen met het managementteam bouwen aan een duurzame toekomst van de diverse culturele onderdelen van de stichting (museum, theater, filmhuis, poppodium, bibliotheek, erfgoedcentrum/archief).
Januari 2025 -heden
Directeur-bestuurder
Opdracht: samen met het managementteam bouwen aan een duurzame toekomst van de diverse culturele onderdelen van de stichting (museum, theater, filmhuis, poppodium, bibliotheek, erfgoedcentrum/archief).
Mei 2024-heden
Opdracht: adviseren over en realiseren van een duurzame beheerorganisatie voor het beheer van de openbare ruimte waarin goede samenwerking (intern en extern) centraal staat.
2023-2024
Manager Maastricht Sport
Opdracht: geef leiding aan de afdeling Maastricht Sport en breng een advies uit over de toekomstige positionering van deze afdeling.
Resultaat: leiding gegeven aan de afdeling en een advies uitgebracht: Samenwerken en Innoveren". Externe verzelfstandiging als toekomstig perspectief, interne verzelfstandiging als tussenstap.
2022-2023
Hoofd afdeling externe dienstverlening
Opdracht: geef leiding aan de onderdelen sociaal domein, vergunningen, handhaving en planologie.
Resultaat: accent in werkzaamheden op balans tussen bestuurlijke ambitie en beschikbare capaciteit. Gemeentebreed veel aandacht gegeven aan burgerparticipatie in de vorm van een burgerberaad.
2021
Programmamanager fysiek domein
Opdracht: geef leiding aan het fysieke domeinen en versterk de aansturing.
Resultaat: Accent in werkzaamheden op het opnieuw richting geven aan de koers van het fysieke domein. Daarbij vooral aandacht voor balans tussen ambitie en beschikbare capaciteit, het versterken van de organisatie en de relatie met externe partners.
2021
Directeur domein Samen Leven
Opdracht: geef tijdelijk leiding aan het sociaal domein.
Resultaat: tijdelijke leiding gegeven aan het sociaal domein. Accent op externe uitbesteding van de werkzaamheden en sterkere regierol gemeente.
2020 - 2021
Adjunctmanager stedelijk beleid
Opdracht: zorg voor de inhoudelijke agenda van de afdeling met accent op de programma's energietransitie, groen/blauw, stikstof, ecologie, geluid en lucht. Draag bij aan de doorontwikkeling van de afdeling Stedelijk Beleid.
Resultaat: volgt na afronding opdracht op 1 maart 2021.
2019-2020
Programmamanager Leefbaar Venlo
Opdracht: ambtelijk opdrachtgever voor het programma Leefbaar Venlo en daarbinnen voor de programmalijnen Dienstverlening, Openbare orde en Veiligheid, Wonen, Omgeving en Bereikbaarheid. Daarnaast samen met de andere vier programmamanagers bijdragen aan de doorontwikkeling van de functie programmamanager.
Resultaat: opdrachtgeverschap inhoudelijk afgebakend, geprioriteerd en aangescherpt. Belangrijk accent op Samenlevingsagenda. Duidelijke afspraken gemaakt met het college en directie over wederzijdse verwachtingen en de inhoudelijke agenda. Rol van programmamanager duidelijker inhoud gegeven en daarmee ook de rol van concern, ondersteunende teams en vakinhoudelijke teams.
2018 - 2019
Teammanager Bedrijfsbureau Sociaal Domein
Opdracht: Bedrijfsvoering gehele Sociaal Domein versterken: duidelijkere koers en transparante taakverdeling. Verantwoordelijk voor taskforce bezuinigingen.
Resultaat: Sociaal Domein met andere twee teammanagers heringericht, accenten op dienstverlening, bedrijfsinformatie en actieplan bezuinigingen.
2017-2018
Hoofd afdeling Publiekszaken gemeente Nijmegen
Opdracht: afronden besluitvorming inrichtingsplan afdeling en implementatie inrichtingsplan.
Resultaat: Afdeling samen met de 100 medewerkers heringericht, weer rust en vertrouwen binnen afdeling gebracht, management vervangen.
2017
Transitiemanager en programmamanager Sociaal Domein
Opdracht: zorg voor een kleinere inhoudelijke agenda en een sterkere bedrijfsvoering.
Resultaat: in nauwe samenspraak met betrokken bestuurders plannen opgesteld om tekorten terug te dringen. Meer inzicht gekregen in oorzaken tekorten.
2016
Hoofd afdeling Administratie Sociaal Domein
Opdracht:
1. breng de afdeling op orde en hertstel de balans tussen werk en aantal medewerkers en
2. richt de afdeling toekomstbestendig in.
Resultaat: Samen met de 100 medewerkers de afdeling opnieuw ingericht als de backbone van het sociaal domein.
2015
Voorzitter regieteam IJssportcentrum
Opdracht: onderzoek de mogelijkheden om de ijsbaan open te houden zonder afbreuk te doen aan de bezuinigingstaakstelling binnen de sportsector. Breng binnen 4 maanden een advies uit.
Resultaat: advies uitgebracht met daarin het voorstel om de exploitatie van de ijsbaan uit te besteden aan een private partij. Advies is katalysator geworden voor het doorlichten van de gehele sportsector.
2015
Hoofd sector Realisatie, Beheer en Toezicht
Opdracht: geef leiding aan de nieuwe sector (7 afdelingen, 220 medewerkers) en draag samen met drie andere sectorhoofden bij aan de nieuwe werkwijze binnen het Ruimtelijk Domein.
Resultaat: sector stevige plek gegeven in het nieuwe ruimtelijke domein. Veel aandacht voor eigen verantwoordelijkheid afdelingen en medewerkers, onderlinge samenwerking en sterkere oriëntatie op de inwoners van de stad.
2015
Kwartiermaker Ruimtelijke Domein
Opdracht: bouw de nieuwe sector Realisatie, Beheer en Toezicht van het ruimtelijk domein op en zorg daarbij voor ontkokering, versterken interne samenwerking, meer oog voor de vragen en behoeftes van de stad en meer grip op de bedrijfsvoering.
Resultaat: fundament gelegd voor de nieuwe sector door het invullen van alle sleutelfuncties op basis van vooraf scherp geformuleerde profielen. Daarnaast samen met de andere drie kwartiermakers vormgegeven aan een nieuw manier van samenwerken tussen de vier sectoren.
2014
Hoofd sector Grond & Vastgoed
Opdracht: geef leiding aan de sector Grond en Vastgoed (80 medewerkers) in de opmaat naar het nieuwe Ruimtelijke Domein, heb daarbij aandacht voor de transitie naar de nieuwe organisatie en geef specifieke aandacht aan een aantal majeure dossiers (vastgoed op orde, sanering vastgoedportefeuille en asbestsaneringen)
Resultaat: sector voorbereid op de nieuwe organisatie en de daarin voorgestane andere wijze van samenwerken. Daarnaast de majeure dossiers succesvol opgepakt en in goede banen geleid.
2013
Extern adviseur afdeling IBOR
Opdracht: breng in 4 maanden een advies uit over de inrichting van de afdeling IBOR die zich bezig houdt met inrichting en beheer van de openbare ruimte (200 medewerkers). Aanleiding: grote bezuinigingen op personeel en programma.
Resultaat: een, op basis van een analyse van de afdeling, door directie vastgesteld herontwerpplan waarin opgenomen een concrete invulling van de bezuinigingen en een andere werkwijze (integraal, extern gericht).
2012 – 2013
Afdelingsmanager P&O / programmamanager verbeterplan
Opdracht: geef leiding aan een regionale P&O-afdeling met 10 medewerkers en breng advies uit over de manier waarop de regiogemeenten het beste kunnen worden ondersteund. Richt op basis daarvan de organisatie in.
Resultaat: Op basis van een analyse van de afdeling en een tevredenheidsonderzoek onder de klanten, focus aangebracht in werkzaamheden. Samen met de medewerkers een verbeterplan met 30 acties uitgewerkt en uitgevoerd. Toekomstplan inclusief concreet actieplan opgesteld dat door directie en bestuur is vastgesteld.
2012
Projectleider organisatieontwikkeling
Opdracht: breng een advies uit over de richting waarin de organisatie (100 medewerkers) zich moet ontwikkelen rekening houdend met een bezuiniging op personeel.
Resultaat: door directie en college vastgesteld koersdocument om te komen tot een toekomstgerichte organisatie en een uitgewerkte bezuiniging op de formatie. Bezuinigingen ook concreet ingevuld.
2011 – 2012
Hoofd afdeling omgeving
Opdracht: geef leiding aan de afdeling
Resultaat: via een analyse en plan van aanpak gewerkt aan de versterking van de afdeling en dienstverlening aan bestuur en samenleving. Concrete effecten: ontkokering budgetten, invoering beeldkwaliteitsplan, versterking regionale samenwerking.